

ULSTEINVIK
Holsekervegen 12
ULSTEINVIK - Regulert boligtomt med sentral beliggenhet, flott utsikt og meget gode solforhold!
Velkommen til Holsekervegen 12! En boligtomt med sentral og fin bleiggenhet like ved Ulsteinvik sentrum. Fra eiendommen er det gangavstand til butikker, restauranter, cafeer, parkområder og alle andre sentrumsfasiliteter. I tillegg er det kort vei til skoler, banehage, idrettsanlegg, svømmehall, bibliotek og flotte turområder. Tomten er svakt skrånenede sørvest vendt med gode solforhold og flott utsikt! Eiendommen har et areal på 774 kvm og er regulert til boligformål (spredt småhusbebyggelse). Reguleringsplanen tillater inntill 30% utnyttelse av tomten målt i BYA. Tomten kan fritt besiktiges. Ta gjerne kontakt for spørsmål.
Prisantydning
kr 1 690 000
Totalpris:
kr 1 690 000
Adresse:
Holsekervegen 12
Boligtype:
Tomter - bolig
Tomt:
774 m²
Bud Holsekervegen 12
Hold meg oppdatert
Få oppdateringer om visninger, bud og annen relevant informasjon om eiendommen
Adresse: Holsekervegen 12
Oppragsnummer: 3-0195/25
Prisantydning: kr 1 690 000
Totalpris: kr 1 690 000
Selger: Hedda Nedrelid
Matrikkel: Kommunenr: 1516Gnr: 9Bnr: 17
Eierform: Eiet
Boligtype: Tomter - bolig
Areal:
Beliggenhet: Eiendommen har en fin og sentral beliggenhet i Holsekervegen i Ulsteinvik. Området er bestående av spredt boligbebyggelse med eneboliger, tomannsboliger og leiligheter. Et sentralt, rolig og barnevennlig område med gangavstand til alle sentrumsfasiliteter. Fra eiendommen er det kort vei til skoler, barnehage, butikker, idrettsanlegg, flott turområder, bibliotek og svømmehall. Eiendommen e sørvestvendt med flott utsikt og gode solforhold!
Adkomst: Enkel og relativt flat tilkomst direkte fra offentlig vei. Se for øvrig kart for nærmere veibeskrivelse.
Info kommunale avgifter: Eiendommen har pr. i dag ingen kommunale avgifter, men ved bebyggelse vil kommunale gebyr påløpe.
Info eiendomsskatt: Årsprognose kr. 3 216,- for 2022. Eiendomskatt for 2022 fordeles på 6 terminer iflg. opplysninger fra Ulstein kommune.
Info formuesverdi: Det er ikke fastsatt formuesverdi for eiendommen på nåværende tidspunkt. Formuesverdien på ubebygd tomt skal hverken overstige 80 % av eiendommens kostpris eller 80 % av markedsverdien.
Omkostninger: 1 690 000 Prisantydning -------------------------------------------------------- Omkostninger 15 500 Boligkjøperforsikring – fem års varighet (valgfritt) 2 800 Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt) -------------------------------------------------------- 0 Omkostninger totalt 15 500 (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet) 18 300 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 1 690 000 Totalpris. inkl. omkostninger 1 705 500 Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet) 1 708 300 Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)
Tomteareal: 774 m²
Beskrivelse av tomt: Svakt skrånenede tomt mot sørvest. Eiendommen har gode solforhold og flott utsikt. Meget sentral beliggenhet. Eiendommen er regulert til boligformål med 30% utnyttelsesgrad (BYA) ihht reg.plan. Tidligere eier av tomten har søkt om og fått godkjent en tomannsbolig over tre plan med et totalt bruksareal på 470 kvm. Ny eier må evt sende inn egen søknad til kommunen. Ta kontakt med megler for mer informasjon om tidligere godkjente planer for tomten. Kjøper kan ikke påbegynne noen form for ryddearbeid eller bearbeidelser på tomten for øvrig før kjøpesummen og omkostninger er innbetalt, med mindre annet er avtalt.
Radonmåling: Radon er en usynlig og luktfri gass som ligger nede i grunnen. Det varierer geografisk hvor stor forekomst det er av radon. Det er ikke et krav til måling av radon i bolig, men på generelt grunnlag er dette anbefalt. Ved utleie er det et krav til måling av radon. Det ble krav om radonsperre eller andre forebyggende tiltak mot radon på nybygg 1. juli 2011.
Regulerings- og arealplaner: I henhold til reguleringsplan for FOR HOLSEKERDALEN I ULSTEIN KOMMUNE datert 25.09.2020, er eiendommen regulert til frittliggende småhusboliger. Kommunedelplan for Ulstein kommune 2019-2031 viser at eiendommen ligger et område avsatt til videreføring av reguleringsplan. § 3.1.1 Bustadområde felt FS1 - FS8 I områda kan det oppførast bustadhus med gesimshøgd inntil 6 meter og mønehøgd inntil 8 meter i høve til planert terreng. Nye bustadhus i felt FS5 kan ikkje byggjast før samlevegen med gangveg er bygd fram til kryss med tilkomstveg til FS5. Nye bustadhus i felt FS6 eller FS8 kan ikkje byggjast før samlevegen med gangveg fram til sambindingsveg til Holsekervegen, og sambindingsvegen med fortau, er bygde. I felta FS1 – FS8 skal samla grunnflate for bustadhus, garasje og biloppstillingsplass (%- BYA) vere lik eller mindre enn 30 % av tomta sitt nettoareal. Det skal vere plass til minst 1 overdekt bilplass og 1 biloppstillingsplass for bil pr. bueining på eigen grunn, jf Ulstein kommune sine parkeringsvedtekter. Plassering av garasje og biloppstillingsplass skal visast på situasjonsplan som følgjer byggjemeldinga for bustadhuset. Dette gjeld og om garasjen ikkje vert oppført samstundes med huset. Frittliggjande garasje kan oppførast i éin etasje med maksimal mønehøgd på 5 meter i høve til planert terreng ved port, og kan plasserast inntil ein meter frå nabogrense. Kommunen kan tillate at garasje med port mot vegen kan plasserast inntil 5 meter frå regulert vegområde. Garasje kan plasserast inntil 2 meter frå regulert vegområde, dersom utkøyringa ligg parallelt med vegen og terrengforholda på tomta ligg til rette for ei slik plassering. Bruksareal (BRA) for garasje skal vere lik eller mindre enn 50 kvm. Det skal ved plassering av bustad og garasje leggjast vekt på å verne vegetasjon og naturlege terrengformasjonar. Vedlagt følger reguleringskart og kommuneplankart.
Vei/vann/kloakk: Eiendommen er tilknyttet offentlig vei. Offentlig vann og avløp via private stikk- og fellesledninger ligger inn til tomtegrensen. Tilknyttingsavgift vann pr. 01.12.22 kr. 12 500,- Tilknyttingsavgift avløp pr. 01.12.22 kr. 18 750,- Det gjøres oppmerksom på at private ledninger vedlikeholdes for eiers regning. For private fellesledninger er det normalt tilknyttet solidarisk vedlikeholdsplikt.
Grunnboksdato: 28.8.2025
Tinglyste heftelser og rettigheter: På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser/servitutter/rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: HEFTELSER Dokumenter fra den manuelle grunnboken som antas å kun ha historisk betydning, eller som vedrører en matrikkelenhets grenser og areal, er ikke overført til denne matrikkelenheten sin grunnboksutskrift. Servitutter tinglyst på hovedbruket/avgivereiendommen før fradelingsdatoen, eller før eventuelle arealoverføringer, er heller ikke overført. Disse finner du på grunnboksutskriften til hovedbruket/avgivereiendommen. For festenummer gjelder dette servitutter eldre enn festekontrakten. GRUNNDATA 1917/800193-1/58 30.10.1917 REGISTRERING AV GRUNN Denne matrikkelenhet utskilt fra: KNR: 1516 GNR: 9 BNR: 3 EIENDOMMENS RETTIGHETER Ingen rettigheter registrert. For mer informasjon om erklæringer/tilliggende rettigheter ta kontakt med meglerforetaket.
Kommentar konsesjon: Etter lov 23. november 2003 nr. 98 om konsesjon ved erverv av fast eiendom mv. § 4 kreves det egenerklæring om konsesjonsfrihet. Det er en forutsetning for denne handelen at kjøper signerer egenerklæring om konsesjonsfrihet, og at erklæringen godkjennes av kommunen før overtakelse. Erklæringen vedlegges skjøtet ved tinglysning, og overtakelse kan ikke foretas før erklæring om konsesjonsfrihet foreligger i signert og godkjent stand. Et eventuelt konsesjonsgebyr dekkes av kjøper. Konferer megler for nærmere informasjon.
Betalingsbetingelser: Kjøpesum med omkostninger innbetales til klientkonto megling, iht. rettskraftig stadfestkjenennelse. Medhjelper kan fastsette dato for innbetaling av kjøpesum med omkostninger, etter at det foreligger rettskraftig stadfestkjennelse. Kontakt medhjelper for informasjon.
Overtagelse: Etter avtale. Angi ønsket overtagelse ved budgivningen.
Megler: Hedda Nedrelid
Meglers vederlag: Fastpris vederlag kr. 35 000,- (inkl. mva). Salgstilretteleggelse kr. 10 000,- (inkl. mva.) Oppgjørsgebyr kr. 6 500,- (inkl. mva.) Markedspakke kr. 19 900,- (inkl. mva.) Grunnbok/e-tinglysing kr. 2 000,- (inkl. mva.) Trykking av prospekt kr. 1 000,- (inkl. mva.) Direkte utlegg dekkes av selger. Dersom handel ikke kommer i stand er følgende avtalt om meglerforetakets vederlag: Intet salg - ingen regning. Oppdragsgiver betaler bare hvis det blir salg. Boligselgerforsikring, bygningsrapport, takst og annonsering utover avtalt markedspakke inngår ikke i garantien, men kan bestilles direkte fra leverandør.
Boligselgerforsikring: For denne eiendommen er det ikke tegnet Boligselgerforsikring.
Boligkjøperforsikring: Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Det gjøres oppmerksom på at meglerforetaket mottar kr 2 200,- i honorar for hver forsikringsavtale som formidles på Boligkjøperforsikring Pluss og kr 1 200,- i honorar for Boligkjøperforsikring. Boligkjøperforsikring kan tegnes av privatpersoner som kjøper bolig til eget formål, og gjelder ikke for foretak eller næringsbygg.
Sentrale lover: Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut i fra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil opplysninger ikke ble rettet i tide på en tydelig måte. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Dersom eiendommen har et mindre grunnareal (tomt) enn kjøperen har regnet med, er det likevel ikke en mangel hvis ikke arealet er vesentlig mindre enn det som fremkommer av salgsdokumentene, jf. avhl-3-3. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 1. ledd 2. pktm. Avhendingsloven § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt en innendørs arealsvikt karakteriseres som en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøper menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Personopplysningsloven: Ditt personvern er viktig for Notar og vi er opptatt av å verne om personopplysningenes integritet, tilgjengelighet og konfidensialitet. All behandling av personopplysninger i Notar skal følge det til enhver tid gjeldende personvernregelverket, herunder GDPR og personopplysningsloven. Les mer om dette her: https://notar.no/personvern.aspx.
Hvitvaskingsreglene: Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen med selger. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Notar ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør. Kjøper oppfordres til å innbetale kjøpesummen som ikke kommer fra låneinstitusjon, i en samlet innbetaling fra egen konto i norsk bank. Dersom innbetaling likevel må foretas på annen måte, må megler orienteres med begrunnelse og informasjon om innbetalers navn, før innbetaling av oppgjør.
Budgivning: Det første budet skal inngis skriftlig på Notar sitt budskjema, påført budgivers signatur og vedlagt kopi av legitimasjon. Alternativt kan man legge inn bud elektronisk, ved bruk av "Gi bud" knapp i nettannonse, hvor budgiver må legitimere seg med BankID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgiver at bud er mottatt. Bud som ikke er skriftlig, eller som har en kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Et bud er bindende for budgiver frem til angitt akseptfrist. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud. Selger må skriftlig akseptere budet før budaksept kan formidles til budgiver. Fra og med 01.07.25 vil det ikke lengre være lovlig å legge inn hemmelige bud. Megler kan dermed ikke formidle bud med forbehold om at budet eller forbehold i budet skal holdes skjult (hemmelig) for andre budgivere og interessenter. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handelen er kommet i stand. Alle som har inngitt bud på eiendommen kan kreve kopi av budjournalen i anonymisert form etter at budrunden er avsluttet. For øvrig vises det til ”Forbrukerinformasjon om budgivning” som er inntatt i salgsoppgaven.
Meld din interesse for denne boligen
Del denne annonsen
Send lenken til venner og familie, eller lagre den for senere

