

MOLDE
Fuglsetvegen 15
BUD MOTTATT! Lys og fin 1-roms selveierleilighet med parkering - Kort vei til sentrum.
Lys og fin 1-roms selveierleilighet i lavblokk. Leiligheten ligger i 2. bo-etasje mot vest i tredje rekke, og har en kompakt og god arealutnyttelse. Inngang via felles trappegang. Merket parkeringsplass på sameiets tomt. Felles balkong med utgang fra felles trapperom. Leiligheten har egen alkovedel på stuen. Perfekt leilighet for enslig eller student! Gangavstand til Amfi Roseby, og kort vei til Molde sentrum. Etablert sameie med god økonomi. Dyrehold tillatt.
Prisantydning
kr 1 350 000
Omkostninger:
kr 39 340
Fellesgjeld:
kr 180 986
Totalpris:
kr 1 570 326
Fellesutgifter:
kr 3 522
Adresse:
Fuglsetvegen 15
Boligtype:
Eierleilighet
Eierform:
Eierseksjon
BRA-i:
30 m²
Tomt:
1076 m²
Rom:
1
3
1967
Bud Fuglsetvegen 15
Hold meg oppdatert
Få oppdateringer om visninger, bud og annen relevant informasjon om eiendommen
Adresse: Fuglsetvegen 15
Oppragsnummer: 15-0004/23
Prisantydning: kr 1 350 000
Omk. Kjøper beløp: kr 39 340
Totalpris: kr 1 570 326
Selger: Frank Fylling
Matrikkel: Kommunenr: 1506Gnr: 25Bnr: 1297Snr: 5
Eierform: Eierseksjon
Boligtype: Eierleilighet
Rom: 1
Etasje: 3
Parkeringsforhold: Medfølger oppmerket parkeringsplass.
Beliggenhet: Fuglsetvegen 15 ligger sentralt til med gangavstand til Roseby, dagligvarebutikker, treningssenter og sentrum. Det er også gangavstand til både Romsdal VGS og Molde VGS. Leiligheten ligger i rolig og lite trafikkert gate.
Adkomst: Følg Frænavegen østover fra Roseby. Ta av første veg ned til høyre som er Fuglsetvegen. Du vil da få boligblokken på venstre hånd.
Kommunale avgifter: kr 5 840
Kommunale avgifter år: 2025
Info kommunale avgifter: Kommunale avgifter inkluderer: Vann - abonnementsledd: kr 486,68 Vann - stipulert forbruk: kr 489,44 Avløp - abonnementsledd: kr 546,02 Avløp - stipulert forbruk: kr 531,76 Renovasjon - fastledd pr boenhet: kr 3191,00 Renovasjon - restavfall 360 1 2. uke: kr 185,25 Renovasjon - restavfall 660 i 2. uke: kr 269,75 Renovasjon - bioavfall 140 i hver 2. uke: kr 139,94 Eskatt - boliger: kr 3321,00 Totalt: kr 9160,84
Eiendomsskatt: kr 3 321
Eiendomsskatt år: 2025
Info formuesverdi: I følge opplysninger fra Altinn så foreligger det per dato ingen formuesverdi knyttet til eiendommen. Formuesverdi er derfor beregnet ut fra skatteetatens boligkalkulator, og det tas forbehold om at denne kan være mangelfull eller feil. Med primærboliger menes der boligeier er folkeregistrert bosatt, mens sekundærboliger menes alle andre eiendommer herunder fritidseiendommer, pendlerboliger og utleieobjekter.
Sameie: Sameiet Fuglsetvegen 15
Sameiets org.nr: 990092982
Om sameiet: Sameiet Fuglsetvegen 15 i Molde kommune består av 16 boligseksjoner. Selskapets organisasjonsnummer er 990092982. Forretningsfører er Møre og Romsdal Boligbyggelag, og deres hjemmeside er www.mobo.no. Sameiet foretar service med filterskifte på ventilasjonsanlegget i hver leilighet hvert annet år. Sameiet reparerer eller skifter også ut eventuelle defekte komponenter tilhørende ventilasjonsanlegget. Vedtatte saker: - Årsmelding fra styret for 2024 ble tatt til orientering. Pågående saker: - Vi har sørget for forsvarlig vedlikehold av eiendommen og leid inn vaktmester ved behov til gressklipping, snømåking, skifting av lyspærer og batteri i røykvarslere i fellesarealer med mere. - Vi leier inn rengjøringsbyrå til rengjøring av fellesarealer. - Vi har gjennomført vannsjekk i leilighetene der det ble avdekket en del feil og mangler. Utbedring må være gjennomført i alle leilighetene før vi får godskrevet rabatt på forsikringspremien. - Vi har godkjent overdragelser til nye eiere. - Vi har godkjent regnskapsrapport pr. 30.06.2024 og tatt den til etterretning. - Vi har kjøpt inn 2 snøryddere, lyspærer og 1 gardintrapp til bruk ved skifte av lyspærer. - Vi har kjøpt inn strøsand som sameierne kan bruke av til å strø ved behov. - Vi har kjøpt inn sikkerhetsposen Basic med blant annet batteri til røykvarsler og delt ut til alle leilighetene før "batteriskiftedagen" 1. desember. Vi har også delt ut brosjyrer med sikkerhetstips. - Vi har ivaretatt HMS-arbeidet med risikovurdering og kontroll i henhold til HMS-systemet for sameiet. - Vi har behandlet og godkjent budsjettet for 2025 - Vi har behandlet og godkjent årsregnskapet for 2024. - Vi har hatt løpende kontakt med vår forretningsfører MOBO.
Felleskostnader pr. mnd: kr 3 522
Felleskostnader inkluderer: - Totalbeløp felleskostnader: 3 522 kr i måneden - Rente felleslån: 834 kr i måneden - Driftskostnader: 1 202 kr i måneden - Avdrag felleslån: 877 kr i måneden - Kabel-TV / Bredbånd: 609 kr i måneden
Andel fellesgjeld: kr 180 986
Andel fellesgjeld pr. dato: 22.9.2025
Lånebetingelser fellesgjeld: Sameiet har følgende lån: Lånenummer: 18969, DNB Bank ASA Serielån, 4 terminer per år. Rentesats per 23.09.2025: 5.11% pa. Antall terminer til innfrielse: 43.98 Saldo per 23.09.2025: 163 800 Andel av saldo: 9 711 Første termin: 30.12.2011Første avdrag: 30.03.2013 ( siste termin 30.05.2036 ) Serielån flytende rente 25 års nedbetaling. Serielån flytende rente Nibor+0,75% Lånenummer: 21912, DNB Bank ASA Serielån, 4 terminer per år. Rentesats per 23.09.2025: 5.11% pa. Antall terminer til innfrielse: 70.999 Saldo per 23.09.2025: 2 888 840 Andel av saldo: 171 275 Første termin: 30.09.2014Første avdrag: 30.12.2018 ( siste termin 28.02.2043 ) Serielån flytende nibor + 0,75% - Avdragsfritt til 31.12.2018 Serielån flytende nibor + 0,75%
Andel fellesformue: kr 25 371
Andel fellesformue pr. dato: kr 2 022
Forkjøpsfrist: 30.12.2024
Styregodkjennelse: Sameiet praktiserer styregodkjennelse av nye eiere. Kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om kjøper på overtakelsestidspunktet er godkjent av sameiet som ny eier. Risikoen for å bli godkjent som ny eier påhviler kjøper. Dersom kjøper på overtakelsestidspunktet ikke er godkjent som ny eier, har kjøper dog ikke rett til å ta eiendommen i bruk.
Dyrehold: Det er tillatt med dyr i borettslaget, som for eksempel hund og katt, men det skal sendes melding til styret med opplysninger om dyret slik at styret er kjent med hvem som har dyr og hva slags dyr det er etc. Beboere som holder dyr skal sørge for at det ikke sjenerer noen, eller etterlater ekskrementer på sameiets område.
Beboernes forpliktelser: Forpliktelser Beboerne skal sørge for at boligen er tilstrekkelig oppvarmet ved fravær, flytting eller lignende i den kalde årstiden slik at vann/avløpsrør ikke blir frostskadet. Beboerne skal sørge for at avtrekksventiler på kjøkken, bad og toalett holdes åpne for å unngå kondensskader og muggdannelse i boligen. Beboerne skal sørge for straks å melde fra til Tryg, telefon 04040 eller e-post bbl@tryg.no dersom det oppdages veggedyr, kakerlakker eller andre skadedyr i boligen. Beboerne skal holde det rent og ryddig på sameiets eiendom, inklusive fellesarealene. Den enkelte seksjonseier skal holde bruksenheten forsvarlig ved like slik at det ikke oppstår skade eller ulempe for de andre seksjonseiere. Ved manglende indre vedlikehold fra den enkelte seksjonseiers side kan styret etter varsel foreta det vedlikehold som er nødvendig for å bevare eiendommens verdi eller å avverge ulemper for vedkommendes regning.
Regnskap/budsjett: Meglerforetaket er blitt fremlagt sameiets regnskap. Sameiet hadde et årsresultat på kr 124 784,- i 2025. Sameiet hadde i 2024 sum omløpsmidler kr 427 972,-. Hvorav kr 27 312,- er andre fordringer. Innkalling / referat fra siste generalforsamling og regnskap / budsjett er innhentet og kan sees hos meglerforetaket.
Borettslagets forsikringsselskap: If Skadeforsikring
Polisenummer felles forsikring: SP0003246236
Omkostninger: 1 350 000 Prisantydning -------------------------------------------------------- 180 986 Andel av fellesgjeld -------------------------------------------------------- 1 530 986 Pris inkl. fellesgjeld -------------------------------------------------------- Omkostninger 10 900 Boligkjøperforsikring – fem års varighet (valgfritt) 2 800 Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt) 38 250 Dokumentavgift 545 Tinglysing skjøte 545 Tinglysning pantedokument (pr. stk.) -------------------------------------------------------- 39 340 Omkostninger totalt 50 240 (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet) 53 040 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 1 570 326 Totalpris. inkl. omkostninger 1 581 226 Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet) 1 584 026 Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)
Omk. Kjøper beløp: kr 39 340
Tomteareal: 1076 m²
Beskrivelse av tomt: Eiendommen ligger i skrånende terreng. Tomten er opparbeidet med plenareal, prydbusker og asfaltert felles vei/parkering.
Takstmann: Hans Fredrik Riksfjord
Type takst: Tilstandsrapport
Takstdato: 14.9.2025
Byggemåte: Boligen fremstår som normalt bra vedlikeholdt. Bygningsmassen ble omfattende renovert ca i 2013. Støpt betonggulv på grunn uten isolasjon og diffusjonsperre utifra normal byggeskikk på oppføringstidspunktet. Bygningsmassen er oppført i murkonstruksjon, bindingsverkkonstruksjon, isolasjon og vedlikeholdsfrie fasadeplater. Taktekking er ikke besiktet, trolig kompakt tak kledd med papp. Betong er brukt som etasjeskiller. Leiligheten har fabrikkmalte trevinduer med 2-lags glass datert 2011. Fabrikkmalt hovedytterdør er lyd og brannklassifisert. TG2 - Avvik som kan kreve tiltak: - Radon Avvik: Det er ikke foretatt radonmålinger, og bygget er heller ikke utført med radonsperre. - 3. ETASJE > BAD/VASKEROM - Overflater Gulv Avvik: Det er mulighet for at det kan forekomme vannlekkasje på våtrommet hvor vann ikke vil gå til sluk. Det er påvist avvik i fallforhold til sluk i forhold til krav i forskrift på byggetidspunktet. Sluket er isolert inne i dusjsonen. Vannsøl eller lekkasjevann utenfor denne sonen har ingen/redusert mulighet til å nå sluket. Lokalt fall rundt sluk er ikke i henhold til forskrift på renoveringstidspunktet som skal være lokalt fall på minimum 1:50 til sluk i et område på minst 0,8 meter ut fra sluket. - 3. ETASJE > BAD/VASKEROM - Sluk, membran og tettesjikt Avvik: Det er påvist mangelfull/feil utførelse rundt rørgjennomføringer e.l. som gir fare for fukt i konstruksjonen i våtsone. Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på membranløsningen. Uheldig plassering av avtrekkskanal som er plassert i sone definert som våtsone. Membran er en skjult konstruksjon og kan ikke inspiseres. Forventet levetid for smøremembran er satt til ca 20 - 30 år men kan vare noe lengre og enkelte tilfeller forkortet levetid. Når membran har nådd forventet levetid er faren for at membran sprekker opp og blir porøs og dermed øker faren for fukt i konstruksjoner. For ytterligere informasjon ber vi interessenter foreta en grundig gjennomgang av takst/tilstandsrapport og eiers egenerklæring som følger vedlagt. Disse inneholder informasjon av vesentlig betydning for eiendommen. Vi oppfordrer alle interessenter til å foreta en grundig gjennomgang av boligen/eiendommen, gjerne med bistand av teknisk fagkyndig.
Innhold: BRA-i 30 kvm: Stue/kjøkken med sovealkove, bad/vaskerom og entré
Standard: Kjøkken Kjøkkeninnredning fra trolig rundt 2010 med glatte fronter og laminert benkeplate. Det er flis over kjøkkenbenken og kjøkkenventilator med avtrekk ut. Hvitevarer som komfyr, platetopp og oppvaskmaskin er integrert. Kjøleskapet er frittstående. Komfyrvakt og lekkasjesikring/aqua-stop er ikke montert. Vedr. hvitevarer se pkt. "løsøre og tilbehør" i salgsoppgaven. Bad Badet er opplyst å være renovert ca. i 2005. Det har flislagt gulv med gulvvarme, flis på vegger og malt glatt innvendig tak. Badet er utstyrt med baderomsinnredning med nedfelt servant, gulvstående toalett og dusjvegger. Det er opplegg for vaskemaskin. Rommet har avtrekk via balansert ventilasjon og tilluft via spalte under dør. Innvendige overflater Gulv: Laminat. Gulvet på kjøkken/stue ble skiftet i 2021 etter en lekkasje. Det er et hakk i gulvet i entreen. Vegger: Malt tapet. Det er en sprekk i glasset til skyvedørsgarderoben i entreen. Himling: Malt glatt innvendig tak. Tekniske installasjoner - Vannledninger: Leiligheten har kobberør og rør-i-rør tilknyttet varmtvannsbereder i kjøkkenbenk. - Avløpsrør: Avløpsrør av plast. Avløpsledninger er ikke synlig, med unntak av røropplegg for vask. - Ventilasjon: Leiligheten har balansert ventilasjon, samt naturlig ventilasjon gjennom vindusventiler og klaffventil i vegg. - Varmtvannstank: Varmtvannstanken er plassert i kjøkkenbenk og er trolig på 90 eller 120 liter. Tanken antas å være skiftet i 2021/22 og har overløp fra sikkerhetsventil ført til avløp. - Elektrisk anlegg: Skjult 230 V IT-anlegg med automatsikringer, renovert i 2006 av Tingvoll Elektro. Sikringsskap er plassert i fellesgang, og samsvarserklæring ligger i skapet. - Branntekniske forhold: Boligen har brannslukningsapparat og røykvarslere. VIKTIG Du bør lese tilstandsrapport, eiendomsmeglers beskrivelse i salgsprospektet og selgers egenerklæring nøye. Du kan ikke klage på forhold som du har fått opplysninger om i tilstandsrapporten, i salgsoppgaven eller på andre måter. Se på tilstandsgrad og anslått utbedringskostnad for å danne deg et bilde av hva du må regne med av kostnader og eventuelle arbeider på boligen fremover. Husk at en anslått kostnad ikke er det samme som faktisk kostnad. Merk også at anslått utbedringskostnad bare er utbedring av konkrete avvik, etter den standarden som boligen har. Oppgradering til dagens standard kan koste mer.
Byggeår: 1967
Modernisering og påkostninger: 2021: • Det var en lekkasje fra varmtvannsbereder plassert i kjøkkenbenk i slutten av 2021, gulvet på kjøkken/stue ble fuktskadet og skiftet gjennom forsikringssak. • eier mener tank ble skiftet etter lekkasje i 2021/22. 2011: • Leiligheten har fabrikkmalte trevinduer med 2-lags glass datert 2011. 2010: • Kjøkkeninnredning av nyere årgang som har blitt skiftet i eiers eie, årstall er noe usikkert men trolig rundt 2010. 2006: • Skjult anlegg med automatsikringer renovert i 2006 av Tingvoll Elektro. 2005: • Badet er opplyst å være renovert ca i 2005.
Sammendrag selgers egenerklæring: Boligen ble kjøpt i 2007. Kommentar fra selger: Alt av arbeide på eiendommen er utført av sameiet, og derfor har jeg ingen dokumentasjon over utført arbeid. For ytterligere informasjon ber vi interessenter foreta en grundig gjennomgang av eiers egenerklæring som følger vedlagt i salgsoppgaven. Denne inneholder informasjon av vesentlig betydning for eiendommen.
Radonmåling: Det er ikke foretatt radonmålinger og bygget er heller ikke utført med radonsperre.
Oppvarming: Elektrisk, balansert ventilasjon, elektriske varmekabler.
Tv / Internett / Bredbånd: Kabel-TV og bredbånd er inkludert i sameiets felleskostnader.
Info energiklasse: Boligen har energikarakter E, som indikerer en moderat energieffektivitet. Oppvarmingskarakteren er også E, noe som betyr at en høy andel av oppvarmingsbehovet dekkes av elektrisitet, olje eller gass.
Ferdigattest/midlertidig brukstillatelse: Det foreligger en ferdigattest for vinterhage, datert 17.09.2014. Det foreligger en ferdigattest for fasadeendring og ominnredning, datert 19.12.2011. Det foreligger en innflyttingstillatelse for hybelhus, datert 01.08.1967.
Adgang til utleie: Seksjonen består av en boenhet som kan leies ut i sin helhet til boligformål. Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt, jfr. eierseksjonsloven § 24. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn.
Regulerings- og arealplaner: Eiendommen er regulert til boligbebyggelse. Kommunen opplyser om at gjeldende reguleringsplan for eiendommen er PlanID 0252, Reguleringsplan for området Molde øst. Videre ligger eiendommen i KPHensynssonenavn S_290_1(Andre støysoner) og S_130(Byggeforbud rundt veg, bane og flyplass. Utsnitt av reguleringskart med bestemmelser følger vedlagt prospekt. Dersom det er ønskelig med ytterligere opplysninger knyttet til reguleringsforhold så oppfordrer vi interessenter til å kontakte Molde kommune.
Vei/vann/kloakk: Eiendommen er tilknyttet offentlig vei. Offentlig vann og avløp via private stikk- og fellesledninger. Det gjøres oppmerksom på at private ledninger vedlikeholdes for eiers regning. For private fellesledninger er det normalt tilknyttet solidarisk vedlikeholdsplikt.
Grunnboksdato: 13.2.2024
Tinglyste heftelser og rettigheter: På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 1506/25/1297/5: 17.08.2001 - Dokumentnr: 6466 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Knr:1506 Gnr:26 Bnr:422 Bestemmelse om veg Overført fra: Knr:1506 Gnr:25 Bnr:1297 Gjelder denne registerenheten med flere 03.11.2005 - Dokumentnr: 9098 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 5 Formål: Bolig Sameiebrøk: 30/506
Legalpant: Det gjøres oppmerksom på at sameiet har legalpanterett i seksjonen tilsvarende 2 x folketrygdens grunnbeløp for felleskostnader samt andre krav som skriver seg fra sameieforholdet. Eierbegrensning Ingen kan direkte eller indirekte erverve mer en to boligseksjoner i et boligsameie jf. eierseksjonsloven § 23. Dersom et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte overskjøting. Dersom overskjøting blir nektet, er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med selger, og oppgjør til selger vil finne sted tross manglende overskjøting. Den som har ervervet seksjonen i strid med forbudet vil i et slikt tilfelle, frivillig eller etter pålegg, måtte selge seksjonen videre til noen som lovlig kan erverve den.
Betalingsbetingelser: Det tas forbehold om endring i offentlige gebyrer. Kjøpesum samt omkostninger innbetales senest per overtagelsesdato. Kjøper er selv ansvarlig for at alle innbetalinger er meglerforetaket i hende til avtalt tid og må selv påse at eventuell bankforbindelse er informert om dette. Innbetaling av kjøpesum skal skje fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Overtagelse: Etter avtale. Angi ønsket overtagelse ved budgivningen.
Megler: Frank Fylling
Meglers vederlag: Vederlag fra oppdragsgiver opplyses ikke når oppragsgiver er næringsdrivende, ref. eiendomsmeglingslovens § 6-7, punkt 14. jmf. § 7-2
Boligselgerforsikring: For denne eiendommen er det ikke tegnet Boligselgerforsikring.
Boligkjøperforsikring: Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Det gjøres oppmerksom på at meglerforetaket mottar kr 2 200,- i honorar for hver forsikringsavtale som formidles på Boligkjøperforsikring Pluss og kr 1 200,- i honorar for Boligkjøperforsikring. Boligkjøperforsikring kan tegnes av privatpersoner som kjøper bolig til eget formål, og gjelder ikke for foretak eller næringsbygg.
Sentrale lover: Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut i fra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil opplysninger ikke ble rettet i tide på en tydelig måte. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Dersom eiendommen har et mindre grunnareal (tomt) enn kjøperen har regnet med, er det likevel ikke en mangel hvis ikke arealet er vesentlig mindre enn det som fremkommer av salgsdokumentene, jf. avhl-3-3. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 1. ledd 2. pktm. Avhendingsloven § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt en innendørs arealsvikt karakteriseres som en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøper menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Personopplysningsloven: Ditt personvern er viktig for Notar og vi er opptatt av å verne om personopplysningenes integritet, tilgjengelighet og konfidensialitet. All behandling av personopplysninger i Notar skal følge det til enhver tid gjeldende personvernregelverket, herunder GDPR og personopplysningsloven. Les mer om dette her: https://notar.no/personvern.aspx.
Hvitvaskingsreglene: Kjøper og selger er forpliktet til å bidra til at eiendomsmegler kan gjennomføre tilfredsstillende kundekontroll i henhold til hvitvaskingsregelverket og må derfor bl.a. fremlegge gyldig legitimasjon. Dersom eiendomsmegler ikke får utført slik kontroll plikter eiendomsmegler å avstå fra å gjennomføre oppdraget/handelen. Eiendomsmeglingsforetaket fraskriver oss ansvar for eventuelle økonomiske krav som følge av ovennevnte forhold.
Budgivning: Det første budet skal inngis skriftlig på Notar sitt budskjema, påført budgivers signatur og vedlagt kopi av legitimasjon. Alternavtvit kan man legge inn bud elektronisk, ved bruk av "Gi bud" knapp i nettannonse, hvor budgiver må legitimere seg med BankID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgiver at bud er mottatt. Bud som ikke er skriftlig, eller som har en kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Et bud er bindende for budgiver frem til angitt akseptfrist. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud. Selger må skriftlig akseptere budet før budaksept kan formidles til budgiver. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handelen er kommet i stand. Alle som har inngitt bud på eiendommen kan kreve kopi av budjournalen i anonymisert form etter at budrunden er avsluttet. For øvrig vises det til ”Forbrukerinformasjon om budgivning” som er inntatt i salgsoppgaven.
Fuglsetvegen 15
Meld din interesse for denne boligen
Del denne annonsen
Send lenken til venner og familie, eller lagre den for senere

