Hopp til innhold
Nausttomt i Futevegen | Presenteres av Terje Hoel, Notar. Foto: Ingvald KaldhussæterNausttomt i Futevegen | Presenteres av Terje Hoel, Notar. Foto: Ingvald Kaldhussæter

LANGEVÅG

Futevegen nausttomt

Naust tomt i Urkevika på Holsfeta | Bilvei og enkel adkomst

Flott naust tomt beliggende i Urkevika på Holsfeta med fin utsikt utover sjøen like nedenfor. Tomten har meget gode sol- og utsiktsforhold. Det er opparbeidet en privat vei forbi tomten. Urkevika på Holsfeta i Langevåg har en idyllisk beliggenhet ved sjøen, omgitt av vakker natur. Her får du nærhet til fjord, flotte turområder og kort vei til sentrum, i et rolig og naturskjønt miljø. Tomten kan fritt besiktiges på egenhånd. Velkommen til visning! 

Prisantydning

kr 500 000

Omkostninger:

kr 13 500

Totalpris:

kr 513 500

Adresse:

Futevegen nausttomt

Boligtype:

Tomter - fritid sjø

Tomt:

86 m²

Bud Futevegen nausttomt

Hold meg oppdatert

Få oppdateringer om visninger, bud og annen relevant informasjon om eiendommen

Adresse: Futevegen nausttomt

Oppragsnummer: 2-0335/24

Prisantydning: kr 500 000

Omk. Kjøper beløp: kr 13 500

Totalpris: kr 513 500

Matrikkel: Kommunenr: 1531Gnr: 93Bnr: 14

Eierform: Eiet

Boligtype: Tomter - fritid sjø

Areal:

Beliggenhet: Tomten er beliggende på Holsfeta, helt nede ved sjøen i Urkevika. Det er et etablert boligområde som ligger ca 2 km øst for Langevåg sentrum. I sentrum finner man butikker, bank og kommunikasjon/båt til Ålesund sentrum. Fra eiendommen er det dessuten gangavstand til barnehage, barneskole, ungdomsskole og busstopp. Nærområdet byr også på flere fine turområder som blant annet Sulafjellet, Vassetvatnet og langs sjøen for øvrig. Nærområdet er hovedsakelig bebygd med eneboliger. Det tar ca 15 minutter med bil til Moa handlesentrum med alle fasiliteter.

Adkomst: Fra Ålesund, kjør mot Langevåg. Ta ned til høyre i Holsvegen og kjør ca hundre meter. Ta så inn til høyre og du befinner deg i Futevegen. Følg deretter veien til enden og ta inn til venstre på en gruslagt vei ved Zenith Elektro. Følg grusveien et par hundre meter og du vil få tomten på venstre side. Tomten er merket med skilt fra Notar.

Info kommunale avgifter: Ingen gebyrer registrert på eiendommen per 09.09.2024.

Info formuesverdi: Formuesverdi for inntektsåret 2022 var kr 8 417,-

Omkostninger: 500 000 Prisantydning -------------------------------------------------------- Omkostninger 14 600 Boligkjøperforsikring – fem års varighet (valgfritt) 2 800 Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt) 12 500 Dokumentavgift 500 Tinglysing skjøte 500 Tinglysning pantedokument (pr. stk.) -------------------------------------------------------- 13 500 Omkostninger totalt 28 100 (med Boligkjøperforsikring  - fem års varighet) 30 900 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 513 500 Totalpris. inkl. omkostninger 528 100 Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring  - fem års varighet) 530 900 Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- Vi gjør oppmerksom på følgende:  •  Ovennevnte omkostninger er beregnet ut fra kjøpesum tilsvarende prisantydning. Det tas forbehold om økning i gebyrer.

Omk. Kjøper beløp: kr 13 500

Tomteareal: 86 m²

Beskrivelse av tomt: Tomten ligger i et relativt flatt terreng og har gode sol- og utsiktsforhold. I følge matrikkelopplysninger er det ikke registrert kulturminner per 09.09.2024. Kjøper kan ikke påbegynne noen form for ryddearbeid eller bearbeidelser på tomten for øvrig før kjøpesummen og omkostninger er innbetalt, med mindre annet er avtalt. Opplyst tomteareal er beregnet areal. Dvs: Areal som baseres på eiendommens registrerte eiendomsgrenser i Matrikkelen. Dersom eiendomsgrenser ikke har latt seg registrere nøyaktig i Matrikkelen, vil det beregnede arealet ikke være korrekt.

Radonmåling: Det er ikke foretatt radonmålinger på eiendommen. I følge Områdeanalyse datert 09.09.2024 så ligger eiendommen i et område der radon aktsomhet er registrert som moderat til lav. Datasettet viser hvilke områder i Norge som trolig er mer radonutsatt enn andre. Datasettet er basert på geologi og inneluftsmålinger av radon. Inneluftsmålinger er fra NRPA sin nasjonale database, og geologi er fra NGU sine berggrunns- og løsmassedatabaser. Berggrunnsdata er av målestokk 1:250.000 og løsmassedata er av varierende målestokk, fra 1:50.000 til 1:1000.000 Inneluftsmålinger er brukt til å identifisere områder med forhøyd aktsomhet for radon. De er også brukt til å kjennetegne geologi i forhold til aktsomhet for radon, og denne kunnskapen er overført til områder hvor det finnes ingen eller få inneluftsmålinger. Der hvor et område er klassifisert som «høy aktsomhet» er det beregnet at minst 20% av boligene har radonkonsentrasjoner over 200 Bq/m3, med 70% statistisk sikkerhet. Der hvor et område er klassifisert som «middels til lav aktsomhet» er det beregnet at opp til 20% av boligene har radonkonsentrasjoner over 200 Bq/m3, med 70% statistisk sikkerhet. Der hvor det ikke er nok data, eller hvor det ikke er nok statistisk sikkerhet for å beregne aktsomhet for radon, er områder klassifisert som «usikker aktsomhet». Alunskifer er tilknyttet forhøyde radonkonsentrasjoner. Områder hvor det finnes alunskifer er klassifisert som «særlig høy aktsomhet». Med å overføre kunnskap fra områder med inneluftsmålinger til områder uten inneluftsmålinger, er det antatt at radonegenskaper av en geologitype er det samme i hele landet. I praksis kan det forventes noe variasjon i radonegenskaper i polygoner av den samme geologitypen. I tillegg kan det forventes variasjon i radonegenskaper innenfor et polygon.

Regulerings- og arealplaner: REGULERINGSPLAN I henhold til Reguleringsplan for fiskerihamn Urkevika, med vedtatt ikrafttredelse den 24.10.1991, så ligger eiendommen i et regulert naustområde. Utforming og plassering av bygninger skal godkjennes av bygningsrådet. For naustområdet må naustene kun benyttes til lagring av småbåter og tilhørende utstyr. Naustene kan bygges sammen eller legges inntil hverandre. Det skal minst for hver femte naust være en avstand på minimum 8 meter. KOMMUNEPLAN I henhold til Kommuneplanens arealdel, med vedtatt ikraftredelse den 30.04.2015, så ligger eiendommen i et område avsatt til Andre typer bebyggelse og anlegg - Nåværende. 2.2.11 Andre typer nærmere angitte bygninger og anlegg (pbl § 11-19 nr 5) Område innenfor reguleringsplan for fiskerihamn Urkevika, PlanId 5.05 , som er endret til «Andre særskilt angitte bygninger og anlegg» skal benyttes til naust, dvs bygning for oppbevaring av båt og fiskevegn og ellers utstyr som har med sjø- og båtliv å gjøre. Utforming, plassering etc jfr føresegna 2.2.5 fritidsbygg - naust. 2.2.5 Andre typer bygninger og anlegg– naust (pbl § 11-9 nr 5) a) Med naust forstår vi her bygning for oppbevaring av båt og fiskevegn og elles utstyr som har med sjø- og båtliv å gjøre. b) Naust skal føres opp frittliggende. Sammenbygging av mindre naustgrupper kan aksepteres, dersom dette harmonerer med terrengforhold og eksisterende bygninger. Strandlina skal i størst mulig grad tas vare på både når det gjelder terreng og vegetasjon. Plassering av naust må ikke hindre fri ferdsel i strandsonen. Situasjonskart skal vise hvordan fri passering blir sikret. c) For hver 400 kvadratmeter utbygd naustareal skal det være ei branngate på 8 meter eller annet godkjent brannskille. d) Naust skal føres opp i tradisjonell byggestil, og stette de estetiske kravene i §29, 2. ledd i Plan- og bygningslova. e) Nausta skal ha mønetak mot sjøen, og med takvinkel mellom 32° og 45°. Naust kan i regel godkjennes med høyde på inntil 7,5 meter målt mellom møne og terreng i sjøfasade. Grunnflata skal ikke overstige 60 m² BYA. Størrelse og høyde kan i enkelte tilfelle vurderes utifra terrengtilpassning. f) Et rektangulært småruta vindu er tillatt i hver endegavl, elles tilpasset en arkitektonisk helhet. g) Dersom en ønsker installert sanitære anlegg og/eller rom for varig fritidsopphold skal det avklares i reguleringsplan for området. Følgende byggegrenser gjelder for pbl § 1-8 om forbud om tiltak langs sjø: • Naust - 0 meter REGULERINGSPLANFORSLAG I følge Sula kommune er det per 09.09.2024 ikke igangsatt planleggingsarbeid på et område som inkluderer/berører eiendommen, jfr. vedlagt kart/reguleringsplanforslag. OMRÅDEANALYSE I henhold til Områdeanalyse datert 09.09.2024 så er det registrert 11 berørte datasett på eiendommen: • 100-meter belte kyst • FKB-AR5 • Kvikkleire • Løsmasser N50/N250 • Marin grense • Mulighet for marin leire • Naturtyper i Norge - landskap • Radon • Stormflo • Tettsteder • Vernskog For mer informasjon om berørte datasett - se vedlagte områdeanalyse. VIKTIG: Fravær av treff på et datasett betyr ikke nødvendigvis at området er fritatt for risiko, men at det ikke er gjort observasjoner av det aktuelle temaet i området, eller at området ikke er kartlagt. Treff på et datasett indikerer normalt at ytterligere undersøkelser er nødvendige Det tas forbehold om riktigheten eller fullstendigheten av opplysningene i områdeanalysen. Det kan ikke rettes krav som følge av at disse opplysningene benyttes som grunnlag for beslutninger. VEDLAGT I SALGSOPPGAVEN Utsnitt av reguleringsplan og kommuneplanens arealdel med tilhørende bestemmelser samt reguleringsplanforslag og områdeanalyse følger vedlagt i salgsoppgaven. Dersom det er ønskelig med ytterligere opplysninger knyttet til reguleringsforhold så oppfordrer vi interessenter til å kontakte Sula kommune.

Vei/vann/kloakk: VEI Eiendommen ligger ved en opparbeidet privat vei, jfr. vedlagte vegstatuskart. Det er ikke opparbeidet stikkvei til tomten. Eiendom har tinglyst rett til en biloppstillingsplass, samt veirett over eksisterende vei på gnr 93, bnr 1. • Biloppstillingsplassen skal ikke ha plassering eller være til hinder for kommunal overtagelse av vei opparbeidet av gnr 93, bnr 1. Biloppstillingsplass skal plasseres i område som vist med rød ring på tinglyst kartskisse. • Opparbeidelse av biloppstillingsplass skal i sin helhet betales av eier av gnr 93, bnr 14. • Eier av gnr 93, bnr 14 må ta del i vedlikeholdskostnader på veianlegget, og være med i veilaget for feltet. VANN OG AVLØP Det er fremlagt kommunalt vann og avløp til tomten. Kommunalt ledningskart følger vedlagt i salgsoppgaven. Kartet viser kommunale ledningstraseer (vann og avløp) der dette finnes. Private stikkledninger tegnes der disse er registrert. Informasjon hentes fra kommunens digitale ledningskartverk. NB! I henhold til Kommuneplanens Føresegner og retningsliner så opplyses det at dersom en ønsker installert sanitære anlegg og/eller rom for varig fritidsopphold så skal dette avklares i reguleringsplan for området. Dagens reguleringsplan (eldre plan) sier ingen ting om dette.

Grunnboksdato: 18.9.2024

Tinglyste heftelser og rettigheter: På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: HEFTELSER Dokumenter fra den manuelle grunnboken som antas å kun ha historisk betydning, eller som vedrører en matrikkelenhets grenser og areal, er ikke overført til denne matrikkelenheten sin grunnboksutskrift. Servitutter tinglyst på hovedbruket/avgivereiendommen før fradelingsdatoen, eller før eventuelle arealoverføringer, er heller ikke overført. Disse finner du på grunnboksutskriften til hovedbruket/avgivereiendommen. For festenummer gjelder dette servitutter eldre enn festekontrakten. Heftelser i eiendomsrett: 2024/1566253-3/200 14.06.2024 21:00 BESTEMMELSE OM MEDLEMSKAP I VELFORENING/HUSEIERFORENING GRUNNDATA 1959/301504-1/58 15.05.1959 REGISTRERING AV GRUNN Denne matrikkelenhet utskilt fra: KNR: 1531 GNR: 93 BNR: 1 EIENDOMMENS RETTIGHETER Servitutter: 1959/301504-2/58 15.05.1959 BESTEMMELSE OM VEG Rettighet hefter i: KNR: 1531 GNR: 93 BNR: 1 Rettighet hefter i: KNR: 1531 GNR: 93 BNR: 79 Rettighet hefter i: KNR: 1531 GNR: 93 BNR: 80 Rettighet hefter i: KNR: 1531 GNR: 93 BNR: 81 Bestemmelse om adkomstrett GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE Dvs: Jfr. Kart- og oppmålings- samt skylddelingsforretning datert 12.08.1958/tinglyst 15.05.1959 så har parsellen adkomst etter hovedbrukets naustvei, og videre rett til gangsti vestover langs fjæren frem til parsellen. 2024/1566253-1/200 14.06.2024 21:00 BESTEMMELSE OM PARKERING Rettighet hefter i: KNR: 1531 GNR: 93 BNR: 1 2024/1566253-2/200 14.06.2024 21:00 BESTEMMELSE OM VEG Rettighet hefter i: KNR: 1531 GNR: 93 BNR: 1 Bestemmelse om vedlikehold Dvs: Jfr. Erklæring om rettighet i fast eiendom datert 07.06.2024/tinglyst 14.06.2024: Eiendom gnr 93, bnr 14 får rett til en biloppstillingsplass, samt veirett over eksisterende vei på gnr 93, bnr 1. • Biloppstillingsplassen skal ikke ha plassering eller være til hinder for kommunal overtagelse av vei opparbeidet av gnr 93, bnr 1. Biloppstillingsplass skal plasseres i område som vist med rød ring på tinglyst kartskisse. • Opparbeidelse av biloppstillingsplass skal i sin helhet betales av eier av gnr 93, bnr 14. • Eier av gnr 93, bnr 14 må ta del i vedlikeholdskostnader på veianlegget, og være med i veilaget for feltet. For mer informasjon om erklæringer/tilliggende rettigheter ta kontakt med meglerforetaket.

Kommentar konsesjon: Etter lov 23. november 2003 nr. 98 om konsesjon ved erverv av fast eiendom mv. § 4 kreves det egenerklæring om konsesjonsfrihet. Det er en forutsetning for denne handelen at kjøper signerer egenerklæring om konsesjonsfrihet, og at erklæringen godkjennes av kommunen før overtakelse. Erklæringen vedlegges skjøtet ved tinglysning, og overtakelse kan ikke foretas før erklæring om konsesjonsfrihet foreligger i signert og godkjent stand. Et eventuelt konsesjonsgebyr dekkes av kjøper. Konferer megler for nærmere informasjon.

Betalingsbetingelser: Det tas forbehold om endring i offentlige gebyrer. Kjøpesum samt omkostninger innbetales senest per overtagelsesdato. Kjøper er selv ansvarlig for at alle innbetalinger er meglerforetaket i hende til avtalt tid og må selv påse at eventuell bankforbindelse er informert om dette. Innbetaling av kjøpesum skal skje fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.

Overtagelse: Etter avtale. Angi ønsket overtagelse ved budgivningen.

Ansvarlig megler: Terje Hoel

Meglers vederlag: Fastpris vederlag kr. 35 000,- (inkl. mva). Salgstilretteleggelse kr. 12 500,- (inkl. mva.) Oppgjørsgebyr kr. 6 500,- (inkl. mva.) Notars digitale markedspakke kr. 19 900,- (inkl. mva.) Fotografering kr. 5 000,- (inkl. mva.) Grunnbok/e-tinglysing kr. 2 000,- (inkl. mva.) Trykking av prospekt kr. 1 000,- (inkl. mva.) Direkte utlegg dekkes av selger. Dersom handel ikke kommer i stand er følgende avtalt om meglerforetakets vederlag: Intet salg - ingen regning. Oppdragsgiver betaler bare hvis det blir salg. Boligselgerforsikring, bygningsrapport, takst og annonsering utover avtalt markedspakke inngår ikke i garantien, men kan bestilles direkte fra leverandør.

Boligselgerforsikring: For denne eiendommen er det ikke tegnet boligselgerforsikring. Selger ønsker å trekke frem følgende i sin egenerklæring datert 22.09.2024 (utdrag): Er det dødsbo? Nei. Er det salg ved fullmakt? Nei. Har du kjennskap til eiendommen? Ja. Når kjøpte du tomten? År 1970. Hvor lenge har du eid tomten? Antall år 50 + Antall måneder 2. Spørsmål for alle typer eiendommer 1 Kjenner du til feil eller om har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp? Nei. 2 Kjenner du til om det er/har vært sopp/råteskader/insekter/skadedyr på eiendommen som rotter, mus, maur eller lignende? Nei. 3 Kjenner du til om ufaglærte har utført arbeid som normalt bør utføres av faglærte, utover det som er nevnt tidligere (f.eks. drenering, murerarbeid, tømrerarbeid etc)? Nei. 4 Er det nedgravd oljetank på eiendommen? Nei. 5 Kjenner du til forslag eller vedtatte reguleringsplaner, andre planer, nabovarsel eller offentlige vedtak som kan medføre endringer i bruken av eiendommen eller av dens omgivelser? Nei. 6 Kjenner du til om det foreligger påbud/heftelser/krav/manglende tillatelser vedrørende eiendommen? Nei. 7 Er det foretatt radonmåling? Nei. 8 Kjenner du til manglende brukstillatelse eller ferdigattest? Nei. 9 Kjenner du til om det foreligger skaderapporter/ tilstandsvurderinger eller utførte målinger? Nei. 10 Er det andre forhold av betydning ved eiendommen som kan være relevant for kjøper å vite om (f.eks. rasfare, tinglyste forhold eller private avtaler)? Nei. Tilleggskommentar: Dette er en nausttomt. For ytterligere informasjon ber vi interessenter foreta en grundig gjennomgang av eiers egenerklæring som følger vedlagt i salgsoppgaven. Denne inneholder informasjon av vesentlig betydning for eiendommen.

Boligkjøperforsikring: Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Det gjøres oppmerksom på at meglerforetaket mottar kr 2 200,- i honorar for hver forsikringsavtale som formidles på Boligkjøperforsikring Pluss og kr 1 200,- i honorar for Boligkjøperforsikring.   Boligkjøperforsikring kan tegnes av privatpersoner som kjøper bolig til eget formål, og gjelder ikke for foretak eller næringsbygg.

Sentrale lover: Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven.   Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.   Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut i fra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil opplysninger ikke ble rettet i tide på en tydelig måte. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.   Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.   Dersom eiendommen har et mindre grunnareal (tomt) enn kjøperen har regnet med, er det likevel ikke en mangel hvis ikke arealet er vesentlig mindre enn det som fremkommer av salgsdokumentene, jf. avhl-3-3.   Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).   Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 1. ledd 2. pktm. Avhendingsloven § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt en innendørs arealsvikt karakteriseres som en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøper menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Personopplysningsloven: Ditt personvern er viktig for Notar og vi er opptatt av å verne om personopplysningenes integritet, tilgjengelighet og konfidensialitet. All behandling av personopplysninger i Notar skal følge det til enhver tid gjeldende personvernregelverket, herunder GDPR og personopplysningsloven. Les mer om dette her: https://notar.no/personvern.aspx.

Hvitvaskingsreglene: Kjøper og selger er forpliktet til å bidra til at eiendomsmegler kan gjennomføre tilfredsstillende kundekontroll i henhold til hvitvaskingsregelverket og må derfor bl.a. fremlegge gyldig legitimasjon. Dersom eiendomsmegler ikke får utført slik kontroll plikter eiendomsmegler å avstå fra å gjennomføre oppdraget/handelen. Eiendomsmeglingsforetaket fraskriver oss ansvar for eventuelle økonomiske krav som følge av ovennevnte forhold.

Budgivning: Det første budet skal inngis skriftlig på Notar sitt budskjema, påført budgivers signatur og vedlagt kopi av legitimasjon. Alternativt kan man legge inn bud elektronisk, ved bruk av "Gi bud" knapp i nettannonse, hvor budgiver må legitimere seg med BankID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgiver at bud er mottatt.   Bud som ikke er skriftlig, eller som har en kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Et bud er bindende for budgiver frem til angitt akseptfrist.   Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud. Selger må skriftlig akseptere budet før budaksept kan formidles til budgiver.   Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handelen er kommet i stand. Alle som har inngitt bud på eiendommen kan kreve kopi av budjournalen i anonymisert form etter at budrunden er avsluttet.   For øvrig vises det til ”Forbrukerinformasjon om budgivning” som er inntatt i salgsoppgaven.

0

Meld din interesse for denne boligen

Del denne annonsen

Send lenken til venner og familie, eller lagre den for senere